#82


Segan, ragu2 akhirnya jauh. Mungkin yg sekali itu adalah paling bermakna atau ada yg lainnya aku tidak punya pengetahuan dalam mengintip masa depan. Cuma berharap yg sekali itu mampu mewarnai ingatan masa mudanya. Meskipun kelabu pucat aku gembira. Ingatan ku slalu jelas ttg yg satu ini "You like a star and i'm just a starlight stalker" sambil pandangan ku tembus keluar lalu jendela kamar.
status seorang sahabat. read: sahabat = friend. dia maksudkan aku. metafora dia lagi tinggi. dulu pernah balas pandang 3 tahun tanpa berani tegur. muka aku garang ujarnya. last2 kami kawan. aku lupa siapa mula dulu. mungkin aku. final year muka memang tak malu sikit. aku suka metafora dia. aku boleh faham apa dia rasa. kata2 macam tu mesti ada pahit yang dia rasa. benar. problem family. jejak bundle, dia yang ajar. bila balas kata, tiba2 aku rasa jadi pandai. dia bunga2, aku layan saja lurus. bukan aku sombong. sebab loyal. ya, itu situasi dulu. aku tahu apa aku siapa punya. lepas convo memang takde jumpa. aku kerja jauh, dia lagi jauh. ada buat janji, cuma takde masa. now, dia kerja dengan petronas if i'm not mistaken. our friendship was good and still is. status atas dia post after kitorang contact balik. i can sensed it back then, tapi aku buat tak tahu. fake hopes are just hurtful. sakit nanti aku tak mahu disalahkan. yeah. play safe. kalau dia masih contact meaning it's worth to have this friendship. kalau dia belah, memang nampak tak ikhlas la kan. and to dear friend, aku takkan lupa kau la..


it's not that i don't have any guy friends. becoz giving fake hopes is pedih. tak tahu bila orang lain akan balas balik pada kita. i can sense mana betul nak kawan mana yang bukan. mens are so obvious.  

No comments:

Post a Comment